16-12-2023r.
godzina 21:10
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 1 w Żurominie
Gimnazjum nr 1 w Żurominie
I turniej halowej piłki nożnej chłopców do lat 13
I Gminno-Miejski Indywidualny Turniej Mini Tenisa Ziemnego na Hali
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Placówki oświatowe :: Zespół Szkół nr1 w Żurominie :: Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 1 w Żurominie



PROGRAM ROZWOJU SSP NR1 2005 -2010

 

DOKUMENTY SZKOLNE
PROGRAM ROZWOJU SSP NR1
PROGRAM ROZWOJU SSP NR1 wrzesień 2005 - sierpień 2010

 

Program rozwoju

              Samorządowej Szkoły Podstawowej Nr 1

w Żurominie

 wrzesień 2005 - sierpień 2010

  

 

                                                                        Przyjęto uchwałą

                                                              Rady Pedagogicznej

                                                                 w dniu 1 lipca 2005 r.

 

  

 

Żuromin, 2005 r.

 

 Plan Rozwoju Szkoły opracował w oparciu o szczegółową diagnozę pracy szkoły zespół w składzie:

 

·        wicedyrektor szkoły – mgr inż. Dorota Sobolewska

·        mgr Robert Szablewski – przewodniczący zespołu

·        mgr Violetta Szablewska

·        mgr Halina Krawczyk

·        mgr Jolanta Zimolzak

·        mgr Joanna Panek

 

Przy opracowaniu planu rozwoju uwzględniono:

·        analizę podstawy programowej i zadań szkoły

·        poziom wykształcenia nauczycieli

·        bazę i środki finansowe szkoły

·        szkolny program wychowawczy

·        szkolny program profilaktyki

·        wewnątrzszkolny system oceniania

·        program zajęć pozalekcyjnych

 

Do diagnozowania wykorzystano:

·        wnioski z posiedzeń Rady Pedagogicznej

·        analizę wyników nauczania i wychowania

·        analizę wyników sprawdzianów zewnętrznych

·        analizę wyników wewnętrznego i zewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły w roku szkol. 2004/2005

·        wyniki konkursów wewnątrzszkolnych i zewnętrznych

·        analizę pracy Rady Rodziców

·        analizę pracy Samorządu Uczniowskiego

·        analizę dokumentacji szkolnej

 

I.  CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY

 

1. Dane ogólne

        

Zespół Szkól nr 1 w Żurominie –

Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 1

im. Stefana   Żeromskiego w Żurominie

ul. Wyzwolenia 12

09 – 300 Żuromin

województwo  mazowieckie

e -mail: ssp1_zuromin@poczta.onet.pl

tel. (0-23) 657-22-22

fax   (0-23) 657-38-53

 

    2. Rejon szkoły     

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Stefana Żeromskiego swym działaniem obejmuje dzieci w wieku 7 – 13 lat z zachodniej części  miasta Żuromin oraz dzieci z Wiadrowa i Brudnic.

 

    3. Baza szkoły

W zakresie bazy dydaktycznej szkoła dysponuje:

§        23 salami dydaktycznymi, w skład  których wchodzą;

§        1  pracownia komputerowa

§        1  gabinet matematyczny

§        2  gabinety polonistyczne

§        1  gabinet przyrodniczy

§        5  klaso-pracowni nauczania zintegrowanego

§        1  pracownia sztuki

§        1  gabinet historyczny

§        biblioteka

§        pokój nauczycielski

§        sekretariat szkolny z dostępem do Internetu

§        świetlica szkolna z zapleczem kuchennym

§        gabinet pielęgniarski

§        gabinet pedagoga

§        gabinet do prowadzenia zajęć reedukacyjnych i wyrównawczych

§        pomieszczenie obsługi

§        warsztat konserwatora

§        toalety szkolne

§        2 sale gimnastyczne

 

4.     Kadra

W roku szkolnym 2004/2005 w naszej szkole pracuje 30 nauczycieli.

Obecnie:

Ø     29 nauczycieli posiada wykształcenie wyższe magisterskie

Ø     1 nauczyciel posiada wykształcenie wyższe zawodowe

Ø     14 nauczycieli posiada stopień nauczyciela dyplomowanego

Ø     15 nauczycieli posiada stopień nauczyciela mianowanego

Ø     1 nauczyciel posiada stopień nauczyciela kontraktowego

Szkoła zatrudnia na pełnym etacie pedagoga szkolnego oraz na połowie etatu pielęgniarkę i logopedę.

 

5.     Uczniowie

W roku szkolnym 2004/2005 w naszej szkole uczy się 430 uczniów

w 19 oddziałach, z czego:

Ø     200 uczniów uczęszcza do klas I – III,

Ø     230 uczniów – do klas IV – VI.

Średnia liczba uczniów w klasie wynosi   23  uczniów.

Przekrój środowiska społeczno-ekonomicznego uczniów  jest zróżnicowany. Przeważają dzieci z rodzin średnio zamożnych i ubogich.

 

 

II. WIZJA SZKOŁY

 

         Szkołę tworzą ludzie wykształceni, kompetentni, lubiący pracę z dziećmi
i rozumiejący jej znaczenie. Ludzie ci pracują nowoczesnymi, stale ulepszanymi metodami w estetycznym, bezpiecznym i dobrze wyposażonym budynku. Pracują z dziećmi, które kiedyś wyrosną na szczęśliwych
 i spełnionych obywateli Polski i zjednoczonej Europy.

W naszej szkole:

1.     Przygotowujemy  do następnego etapu kształcenia.

2.     Uczymy  rozumieć świat i rozwiązywać swoje przyszłe problemy.

3.     Kształtujemy umiejętność współdziałania z innymi.

4.     Pielęgnujemy tradycje naszej szkoły i regionu.

III. MISJA I CELE SZKOŁY

MISJA SZKOŁY

 

Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 1

w Żurominie jest miejscem, gdzie:

 

§       szanuje się godność człowieka;

 

§       mobilizuje się uczniów do poszukiwania prawdy,  dobra  i piękna poprzez kontakt z przyrodą, kulturą i  sztuką;

 

§       dąży się do zapewnienia wszystkim poczucia bezpieczeństwa;

 

§       przyjmuje się odpowiedzialność za wprowadzenie ucznia do życia w lokalnym społeczeństwie i kulturze polskiej;

 

§       uczy się wrażliwości i znoszenia porażek;

 

§       prowadzi się dobrze zorganizowane, atrakcyjne zajęcia, stosując aktywizujące metody nauczania;

 

§        oferuje się szeroki zakres działań lekcyjnych, promując naukę języka ojczystego, języków obcych i edukację informatyczną, dzięki którym nasi uczniowie zdobywają wiedzę oraz umiejętności pozwalające sprostać wyzwaniom przyszłości;

 

§        promuje się aktywność fizyczną uczniów poprzez istnienie klas sportowych oraz szerokie uczestnictwo uczniów w różnorodnych zajęciach sportowych, zawodach, wycieczkach.

 

§      upowszechnia się pogląd, że kształcenie jest procesem trwającym przez całe życie;

 

§       pracuje fachowa, ciągle doskonaląca się kadra;

 

§       regułą jest nowoczesne administrowanie

 

W Samorządowej Szkole Podstawowej Nr 1 w Żurominie kształcimy i wychowujemy uczniów w ścisłym związku ze środowiskiem, z którego wychowankowie pochodzą. Wychowanie i kształcenie stanowią integralną całość. Działania dydaktyczne i wychowawcze są zbliżone ideowo. W kształceniu zachowujemy właściwe proporcje między przekazem informacji, a rozwojem umiejętności i wychowaniem. Podmiotem wychowania jest uczeń, zaś punktem wyjścia procesu edukacji potrzeby rozwojowe wychowanka.

         Promujemy integralny obraz rozwoju wszystkich sfer osobowości ucznia (rozwój fizyczny, kształtowanie zmysłów, umiejętność kierowania emocjami, sprawność intelektualna, rozwój duchowy). Przyjmujemy rolę asystenta w procesie rozwoju wychowanka wspomagając i ukierunkowując jego rozwój. Wartości przyjęte przez nas uwarunkowane są oczekiwaniami uczniów i ich rodziców. Działania te sprawiają, że wychowankowie biorą odpowiedzialność za przyjęte przez szkołę wzorce i normy.

    W procesie wychowawczo-dydaktycznym uwzględniamy pracę wychowawczą rodziny i  środowiska. W naszej szkole istnieje ścisła zależność pomiędzy umiejętnościami nauczycieli, a atrakcyjnością różnorodnych form działania. Integracja międzyprzedmiotowa pozwala uwzględniać różne metody pracy w obszarach zainteresowań uczniów, aby nasza szkoła była bliżej świata i życia codziennego.                                          

 Wychowankowie mają możliwość rozwijania swoich zdolności i talentów. Uczą się pełnienia przyszłych ról w społeczeństwie, by przyczyniać się do rozwoju własnych osobowości, środowisk regionalnych oraz ojczyzny. Zdobywają wiedzę potrzebną do realizacji zadań społecznych i kształtowania więzi międzyludzkich. W procesie kształcenia tworzymy model wychowanka otwartego na zdobycze nauki i techniki, stwarzamy warunki do swobodnego i aktywnego posługiwania się językiem obcym oraz promujemy sprawność fizyczną.

W pracy dydaktyczno-wychowawczej wykorzystujemy programy multimedialne do kształcenia różnorodnych umiejętności. Uczeń potrafi obsługiwać urządzenia elektroniczne oraz wykorzystuje je jako narzędzia do zdobywania i przechowywania informacji. Zauważamy potrzeby swoich wychowanków, stąd w perspektywie rozwoju planujemy wprowadzić informatykę także w klasach najmłodszych oraz naukę dodatkowego języka obcego. Zajęcia pozalekcyjne pozwalają wykorzystać kwalifikacje nauczycieli oraz przyczyniają się do rozwoju zainteresowań i uzdolnień wychowanków. Dzieciom mającym problemy z nauką proponujemy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i korekcyjno-kompensacyjne. Prowadzimy też zajęcia logopedyczne i zajęcia gimnastyki korekcyjnej.

 

Cele szkoły:

1.     Zapewnienie uczniom dobrych, bezpiecznych warunków do nauki
 w szkole, w przyjaznej, partnerskiej atmosferze.

2.     Prowadzenie edukacji o najwyższej jakości.

3.     Rozwijanie zainteresowań poprzez uczestnictwo w różnorodnych,  atrakcyjnych zajęciach pozaszkolnych.

4.     Troska o indywidualny, wszechstronny rozwój każdego ucznia, zagwarantowanie profesjonalnej opieki dydaktyczno-wychowawczej,
w celu zapewnienia warunków do osiągania przez ucznia sukcesu.

5.     Wspieranie pracy wychowawczej domu rodzinnego.

6.     Przygotowanie do życia i współpracy w grupie, rodzinie, środowisku lokalnym, ojczyźnie, w zjednoczonej Europie.

7.     Wpajanie wartości takich jak: prawda, dobro, tolerancja, patriotyzm, stanowiących podstawy wychowania w naszej szkole.

8.     Pomoc w podejmowaniu decyzji dotyczącej kierunku dalszej edukacji.

 

IV. MODEL ABSOLWENTA SAMORZĄDOWEJ
SZKOŁY PODSTAWOWEJ  NR 1 W ŻUROMINIE

 

Nasz absolwent:

-   dba o rozwój intelektualno-emocjonalny

-   potrafi korzystać z różnych źródeł informacji

-         posiada umiejętność zdobywania, przetwarzania i wykorzystywania

    wiedzy

-   umie samodzielnie, twórczo i krytycznie myśleć

-   rozwija zainteresowania, talenty i pasje

-   potrafi dotrzeć do swoich uczuć i radzić sobie z nimi

-   wyraża siebie w sposób akceptowany społecznie

-         zachwycając się różnorodnością świata, umie zachować własną 

    indywidualność

-   jest wrażliwy na potrzeby i krzywdę innych

-         jest kulturalny

-         z każdej swojej roli społecznej wywiązuje się w zadawalający jego

    i innych sposób

-   umie współpracować w grupie

 

 

 

 

 

 

V. STRATEGIA ROZWOJU SZKOŁY

NA LATA 2005 - 2010

 

 

Cele główne:

1.    Podnoszenie poziomu nauczania.

2.    Informatyzacja szkoły.

3.    Rozwój bazy dydaktycznej i infrastruktury szkoły.

 

 

Obszar I:

Podnoszenie poziomu nauczania

Standard:

          Szkoła osiąga sukcesy, których miarą jest poziom i ciągły postęp osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodny z ich indywidualnymi możliwościami
i potrzebami, osiągane w toku realizacji odpowiednio dobranych programów nauczania. Absolwenci są w stanie sprostać wymaganiom kolejnego etapu kształcenia realizując własne cele i aspiracje. Szkoła bada osiągnięcia edukacyjne uczniów i wykorzystuje wyniki do podnoszenia efektywności kształcenia.

 

Wskaźniki:

1.     Osiągnięcia edukacyjne uczniów są systematycznie diagnozowane
i oceniane.

2.     Szkoła ocenia skuteczność kształcenia poprzez systematyczną analizę wiedzy, umiejętności i krytycznego myślenia uczniów, w tym:

-       poprawne i swobodne wypowiadanie się, pisanie i czytanie ze zrozumieniem

-       znajomość wymaganych pojęć

-       rozumienie pojęć i właściwe ich stosowanie

-       dostrzeganie związków i zależności

-       odnoszenie zdobytej wiedzy do praktyki.

3.     Wyniki badań osiągnięć edukacyjnych uczniów, klasyfikacji
i promocji wskazują na postęp efektów kształcenia w szkole.

4.     Wyniki uzyskiwane przez uczniów w toku kształcenia są zbieżne
z uzyskiwanymi przez nich wynikami sprawdzianów zewnętrznych.

5.     Uczniowie biorą udział i odnoszą sukcesy w konkursach, turniejach
 i olimpiadach.

6.     Uzyskane przez uczniów wyniki ze sprawdzianów zewnętrznych są porównywalne z wynikami uzyskanymi przez uczniów szkół
w gminie i powiecie.

7.     Wnioski wynikające z badania osiągnięć edukacyjnych uczniów są wykorzystywane w doskonaleniu pracy dydaktycznej szkoły.

 

HARMONOGRAM   DZIAŁAŃ:

 

Cel: Podnoszenie poziomu nauczania

 

Zadanie

Forma realizacji

Osoby odpowiedzialne

Termin realizacji

1.Doskonalenie

   jakości pracy 

   szkoły poprzez

   realizację 

   wniosków

   wynikających
   z analizy
   i interpretacji

   wyników

   sprawdzianów 

   zewnętrznych
   oraz poprzez 

   organizowanie

   wewnętrznych 

   sprawdzianów

   i ich analizę, 

   modyfikację
   lub tworzenie

   własnych

   programów

   nauczania

1.Analiza i interpretacja wyników sprawdzianu    klas szóstych, opracowanie i porównanie wyników w odniesieniu do poprzednich lat, wyciągnięcie wniosków    do    pracy dydaktycznej w przyszłości.

Przewodniczący zespołów między-przedmiotowych

listopad

2. Przeprowadzenie sprawdzianu próbnego dla uczniów klas szóstych, opracowanie i analiza porównawcza wyników oraz przedstawienie ich uczniom i rodzicom.

Wicedyrektor, nauczyciele, przewodniczący zespołów, wychowawcy

grudzień - luty

3. Przeprowadzenie wewnętrznych sprawdzianów    kompetencji dla uczniów klas trzecich,   czwartych  i piątych, ich analiza oraz  przedstawienie wyników uczniom i rodzicom.

maj - czerwiec

4. Uwzględnianie w tematyce godzin wychowawczych zagadnień związanych z przygotowaniem uczniów psychicznie do sytuacji stresujących, a także zmierzających do przeciwdziałania nieuczciwości oraz do kształtowania u uczniów właściwej samooceny,    poziomu aspiracji i ambicji.

Wychowawcy, pedagog

Na bieżąco

5. Omawianie problematyki związanej ze sprawdzianem zewnętrznym podczas spotkań z rodzicami klas piątych i szóstych.

Wychowawcy

Zgodnie z harmonogramem spotkań
 z rodzicami

6. Tworzenie własnych programów nauczania (lub modyfikacja obecnych).

 

Nauczyciele

Zgodnie
 z potrzebami

7. Doskonalenie umiejętności określonych w standardach wymagań edukacyjnych podczas zajęć pozalekcyjnych (zaj. wyrównawcze i koła przedmiotowe)

 

Nauczyciele prowadzący zajęcia

Na bieżąco

2. Rozwijanie

    zainteresowań
   i uzdolnień 

   uczniów

1. Udział uczniów w konkursach przedmiotowych i innych.

Nauczyciele poszczególnych przedmiotów

Według harmonogramu konkursów

2. Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych.

Zgodnie
 z rocznym planem pracy szkoły

3. Praca w kołach przedmiotowych,

    zainteresowań, klubach.

Zgodnie
 z arkuszem organizacyjnym szkoły

4. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach.

 

Cały rok

5. Różnicowanie samodzielnej pracy na lekcjach.

 

Na bieżąco

6. Różnicowanie stopnia trudności prac

   domowych.

 

Na bieżąco

3. Praca z uczniem

    mającym trudności w nauce

1. Rozpoznawanie dysfunkcji u uczniów na podstawie obserwacji i badań w poradni psychologiczno-pedagogicznej.

 

Wychowawcy, pedagog

Na bieżąco

2. Prowadzenie zajęć

 korekcyjno-kompensacyjnych.

J. Bolczak

W miarę potrzeb (zgodnie
 z arkuszem organizacyjnym)

3. Prowadzenie zajęć dydaktyczno-

    wyrównawczych

Nauczyciele nauczania zintegrowanego,
j. polskiego
i matematyki

W miarę potrzeb (zgodnie
 z arkuszem organizacyjnym)

4. Zróżnicowana praca na lekcjach i w domu.

Nauczyciele przedmiotów

 

Na bieżąco

5. Pedagogizacja rodziców w celu przygotowania

    ich do pomocy dziecku.

Wychowawcy, nauczyciele przedmiotów, pedagog

 

W miarę potrzeb

4. Doskonalenie

    nauczycieli

 

1. Udział w konferencjach metodycznych, kursach, warsztatach doskonalących formy i metody pracy z uczniem oraz umiejętności wychowawcze.

 

Kadra pedagogiczna

Zgodnie z harmonogramem doskonalenia zawodowego
 i planem pracy zespołów samokształcenio-wych

2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w ramach zespołów samokształceniowych

 

3. Szkoleniowe posiedzenia rady pedagogicznej

 

Dyrekcja

4. Wymiana doświadczeń (dzielenie się wiedzą i materiałami z kursów i warsztatów podczas posiedzeń rady pedagogicznej)

 

Kadra pedagogiczna

5. Podwyższanie kwalifikacji na studiach podyplomowych, kursach doskonalących i kwalifikacyjnych

 

 

Obszar II:

Informatyzacja szkoły

Standard:

 

Dzięki działającej w szkole pracowni komputerowej i przygotowywaniu uczniów od I klasy do korzystania z komputera uczniowie mogą korzystać
z programów multimedialnych z poszczególnych przedmiotów, nie tylko na lekcjach informatyki. Szkoła posiada serwis informacyjny w Internecie,
w którym na bieżąco ukazują się informacje dotyczące życia szkoły.

 

 

Wskaźniki:

1.     Szkoła systematycznie modernizuje wyposażenie pracowni komputerowej.

2.     Szkoła umożliwia stosowanie komputera w nauce własnej, pogłębianie zainteresowań i wdrażanie do samodoskonalenia uczniów.

3.     Uczniowie dostrzegają korzyści wynikające z zastosowań komputerów
i dobierają oprogramowanie odpowiednio do zadania wykonywanego
z zastosowaniem TI.

4.     Uczniowie znają zastosowania komputerów w różnych dziedzinach życia oraz uświadamiają sobie zagrożenia wynikające z powszechnej komputeryzacji i potrafią im zapobiegać.

5.     Uczniowie i nauczyciele znają podstawowe operacje systemu Windows i stosują je w pracy z komputerem, tworzą dokumenty wykorzystując poznane aplikacje.

6.     Szkoła umożliwia wyszukiwanie informacji z Internetu, korzystanie
z usług różnych portali, pobieranie ze stron internetowych danych tekstowych i graficznych przydatnych do opracowania zagadnień
z różnych przedmiotów.

7.     Uczniowie wykorzystują edukacyjne programy multimedialne
do zdobywania i testowania wiadomości oraz umiejętności z różnych dziedzin a także do opracowania różnych form wypowiedzi.

8.     Uczniowie wykorzystują edukacyjne programy multimedialne
do wyrównywania braków edukacyjnych (praca w zespołach dydaktyczno – wyrównawczych).

9.     Uczniowie pracują z edytorem stron WWW, poprawnie stosują poznane narzędzia służące do tworzenia szkolnej witryny internetowej.

10.                       Szkoła prezentuje swój dorobek w sieci internetowej.

 

HARMONOGRAM   DZIAŁAŃ:

 

 

Cel: Informatyzacja szkoły

Zadanie

Forma realizacji

Osoby odpowiedzialne

Termin realizacji

1. Doskonalenie
    nauczycieli
   w zakresie
   wykorzystania
   technologii
   komputerowej  
   w procesie
   lekcyjnym.

1. Udział w studiach podyplomowych, kursach doskonalących, warsztatach.

Nauczyciele

Zgodnie
 z harmonogra-mem doskonalenia

2. Doposażenie
    pracowni
    komputerowej

 

1. Zakup skanera, projektora multimedialnego, drukarki, wyposażenia stanowisk dla uczniów, itp.

Dyrekcja

W miarę możliwości finansowych

3. Informatyzacja  

    biblioteki
    i  świetlicy 

    szkolnej

1. Zakup komputerów i podłączenie ich do sieci internetowej.

 

2. Zakup wydawnictw i programów multimedialnych.

 

 

4. Wdrażanie 

    uczniów do  

    wykorzystywania 

    technologii  

    komputerowej
    w praktyce

1. Działalność koła komputerowego.

 

Nauczyciel informatyki

Na bieżąco

2. Tworzenie strony internetowej szkoły.

3. Tworzenie gazety szkolnej.

Opiekun koła dziennikarskiego

 

5. Wykorzystanie 

    komputera
    w  procesie

    lekcyjnym

1. Tworzenie prac przedmiotowych techniką
    komputerową.

 

Nauczyciele

W miarę potrzeb

2. Wykorzystanie komputera jako środka
   dydaktycznego w czasie lekcji.

 

 

 

Obszar: III

Rozwój bazy dydaktycznej i infrastruktury szkoły

 

Standard:

        Szkoła dysponuje obiektami, pomieszczeniami i wyposażeniem, odpowiednimi do właściwego przebiegu procesu kształcenia, wychowania
 i opieki. Obiekty, pomieszczenia i wyposażenie szkoły zapewniają warunki do realizacji  zadań  statutowych  i  możliwość  osiągania  wysokiej jakości pracy.

 

Wskaźniki:

1.     Pomieszczenia i wyposażenie dydaktyczne szkoły umożliwiają realizację zadań programowych.

2.     Stan pozostałych pomieszczeń szkoły pozwala na realizację podstawowych zadań opiekuńczo-wychowawczych.

3.     Szkoła systematycznie modernizuje swoją bazę i wyposażenie.

 

 

HARMONOGRAM   DZIAŁAŃ:

 

Cel: Rozwój bazy dydaktycznej i infrastruktury szkoły

Zadanie

Forma realizacji

Osoby odpowiedzialne

Termin realizacji

1. Doposażenie bazy
    dydaktycznej  

    szkoły.

1. Przystąpienie do projektu: Internetowe
    Centra Informacji Multimedialnej w bibliotekach
    szkolnych.

Dyrekcja

2005 - 2006

2. Zakup sprzętu komputerowego.

 

2004 - 2009

3. Zakup sprzętu audiowizualnego.

 

4. Wyposażanie pracowni w pomoce dydaktyczne.

 

Na bieżąco

5. Zakup dydaktycznych pomocy multimedialnych.

Dyrekcja, nauczyciele

Na bieżąco

6. Powiększanie księgozbioru biblioteki szkolnej.

Dyrekcja, bibliotekarz

Na bieżąco

7. Prenumerata czasopism.

Dyrekcja, nauczyciele

W miarę potrzeb

8. Zakup sprzętu sportowego w związku z powstaniem w szkole klas sportowych

 

Dyrekcja, nauczyciele

2005

9. Remont boiska do tenisa ziemnego we współpracy z Żuromińskim Klubem Sportowym „WKRA”.

 

Dyrekcja

2005 - 2006

2. Zakup
   wyposażenia klas.

1. Zakup regałów.

2006 - 2007

3. Wykonanie prac
    remontowych.

1. Wymiana oświetlenia w salach lekcyjnych.

 

2005 - 2006

2.Malowanie sal lekcyjnych i korytarzy.

 

2005 - 2007

3.Remont łazienek.

 

4. Zagospodarowanie
   terenu wokół
   szkoły.

1. Zagospodarowanie dziedzińca szkoły.

 

2004 - 2005

2. Przywrócenie do użytku boiska szkolnego i bazy sportowej na wolnym powietrzu (bieżnia, boisko do siatkówki i koszykówki, itp.).

 

2005 - 2007

 

 

 

VI. Jak sprawdzimy efekty naszej pracy

 

1.     Testy kompetencji sprawdzający opanowanie wiedzy i umiejętności  po klasie III, IV, V.

2.     Konkursy przedmiotowe i interdyscyplinarne oraz ich efekty.

3.     Analiza wyników nauczania i wychowania.

4.     Analiza i właściwa interpretacja wyników sprawdzianu po klasie VI.

5.     Obserwacja uczniów w różnych sytuacjach.

6.     Ankiety i wywiady wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.

          



Informację wytworzył(a): Dorota Sobolewska
Informację dodał(a): Bogusława Balska
Ostatnia modyfikacja: 2007-12-20 14:21:53


drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech