16-12-2023r.
godzina 21:10
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 1 w Żurominie
Gimnazjum nr 1 w Żurominie
I turniej halowej piłki nożnej chłopców do lat 13
I Gminno-Miejski Indywidualny Turniej Mini Tenisa Ziemnego na Hali
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Placówki oświatowe :: Zespół Szkół nr1 w Żurominie :: Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 1 w Żurominie


 

DOKUMENTY SZKOLNE
PLAN ROZWOJU SZKOŁY 2006/2007

 

 

 

Program rozwoju

 SSP Nr 1 w Żurominie

 

na rok szkolny 2006/2007

 

 

W programie rozwoju szkoły na rok szkolny 2006/2007 uwzględniono:

 

1.     Realizację zadań określonych w pięcioletnim programie rozwoju szkoły obejmującym lata 2005-2010.

2.     Działania zmierzające do likwidacji słabych stron pracy szkoły wynikających z mierzenia jakości pracy szkoły w roku 2005/2006.

3.     Realizację zadań wskazanych w priorytetach MKO na rok szkolny 2006/2007.

 

Na podstawie analizy powyższych punktów określono następujące cele główne na bieżący rok szkolny:

1.     Ponoszenie poziomu nauczania ze szczególnym uwzględnieniem poprawy wyników sprawdzianu zewnętrznego dla klas szóstych.

2.     Kształcenie umiejętności posługiwania się technologią informatyczną wśród uczniów i nauczycieli.

3.     Wzmacnianie działalności wychowawczej i opiekuńczej szkoły ze szczególnym uwzględnieniem wychowania patriotycznego i obywatelskiego

      oraz współpracy z rodzicami.

4.     Rozwój bazy dydaktycznej i infrastruktury szkoły.

 

 

Program opracował zespół w składzie:

1.     D. Sobolewska

2.     M. Dobies

 

Obszar I

Podnoszenie poziomu nauczania ze szczególnym uwzględnieniem poprawy wyników sprawdzianu zewnętrznego dla klas szóstych.

 

Spodziewane efekty:

 

1.      Wyniki sprawdzianów zewnętrznych lepsze niż w roku poprzednim

2.      Mniejszy rozrzut między wynikami uczniów w szkole

3.      Wyniki sprawdzianów zewnętrznych są porównywalne z wynikami uzyskanymi przez uczniów szkół w gminie i w powiecie

4.      Poprawa wyników uczniów najsłabszych

5.      Zbieżne wyniki uzyskiwane przez uczniów w toku kształcenia z wynikami sprawdzianów zewnętrznych

6.      Uczniowie biorą udział i odnoszą sukcesy w konkursach, turniejach i olimpiadach

 

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

 

Zadanie

(obszar wg MKO)

Forma realizacji

Osoby odpowiedzialne

Termin realizacji

1.Doskonalenie jakości pracy 

   szkoły poprzez  realizację 

   wniosków  wynikających
   z analizy  i interpretacji

   wyników  sprawdzianów 

   zewnętrznych oraz poprzez

   organizowanie wewnętrznych 

   sprawdzianów kompetencji  i ich analizę.

(III.4  Efekty kształcenia)

1.Analiza i interpretacja wyników sprawdzianu    klas szóstych z 4.04.2005 r., opracowanie i porównanie wyników w odniesieniu do poprzednich lat, wyciągnięcie wniosków do pracy dydaktycznej w bieżącym roku szkolnym.

D. Sobolewska,

M. Dobies

Wrzesień 2006

2. Realizacja wniosków wynikających z analizy wyników sprawdzianu z 4.04.05 w pracy dydaktycznej w bieżącym roku.

Wszyscy nauczyciele

Cały rok szkolny

3. Przeprowadzenie sprawdzianu próbnego dla uczniów klas szóstych, opracowanie i analiza porównawcza wyników oraz przedstawienie ich uczniom i rodzicom.

Wicedyrektor, wychowawcy klas trzecich, czwartych, piątych

 grudzień 2006

4. Przeprowadzenie wewnętrznych sprawdzianów    kompetencji dla uczniów klas trzecich,   czwartych  i piątych, ich analiza oraz  przedstawienie wyników uczniom i rodzicom.

maj 2007

5. Uwzględnianie w tematyce godzin wychowawczych zagadnień związanych z przygotowaniem uczniów psychicznie do sytuacji stresujących, a także zmierzających do przeciwdziałania nieuczciwości oraz do kształtowania u uczniów właściwej samooceny,    poziomu aspiracji i ambicji.

Wychowawcy, pedagog

Na bieżąco

6. Omawianie problematyki związanej ze sprawdzianem zewnętrznym podczas spotkań z rodzicami klas piątych i szóstych.

Wychowawcy

Zgodnie z harmonogramem spotkań
 z rodzicami

7. Doskonalenie umiejętności określonych w standardach wymagań edukacyjnych podczas zajęć pozalekcyjnych (zajęcia wyrównawcze i koła przedmiotowe).

 

Nauczyciele prowadzący zajęcia

Na bieżąco

2. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień  uczniów.

(III.2 Organizacja procesu kształcenia)

(III.3 Przebieg procesu kształcenia)

1. Udział uczniów w zewnętrznych konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych.

Zgodnie z załączonymi harmonogramami

.zał.1

2. Organizowanie konkursów wewnątrzszkolnych.

zał.2

3. Praca w kołach przedmiotowych i  zainteresowań oraz w pozalekcyjnych  zajęciach sportowych.

zał. 3, zał. 4

4. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach.

 

Nauczyciele poszczególnych przedmiotów

Cały rok

5. Różnicowanie samodzielnej pracy na lekcjach.

 

Na bieżąco

6. Różnicowanie stopnia trudności prac

   domowych.

 

Na bieżąco

3. Praca z uczniem

    mającym trudności w nauce.

(III.2 Organizacja procesu kształcenia)

(III.3 Przebieg procesu kształcenia)

1. Rozpoznawanie dysfunkcji u uczniów na podstawie obserwacji i badań w poradni psychologiczno-pedagogicznej.

 

Wychowawcy, pedagog

Na bieżąco

3. Prowadzenie zajęć dydaktyczno-

    wyrównawczych.

Nauczyciele nauczania zintegrowanego,
j. polskiego
i matematyki

Zgodnie z załączonym terminarzem określonym w dziennikach zajęć pozalekcyjnych

4. Zróżnicowana praca na lekcjach i w domu. Stosowanie się nauczycieli do zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej.

Nauczyciele przedmiotów

 

Na bieżąco

5. Pedagogizacja rodziców w celu przygotowania

    ich do pomocy dziecku.

Wychowawcy, nauczyciele przedmiotów, pedagog

 

W miarę potrzeb

4. Doskonalenie

    nauczycieli.

(II.2 Rozwój zawodowy nauczycieli)

1. Udział w konferencjach metodycznych, kursach, warsztatach doskonalących formy i metody pracy z uczniem oraz umiejętności wychowawcze.

 

Kadra pedagogiczna

Zgodnie z harmonogramem doskonalenia zawodowego (zał. 5) i planem pracy zespołów samokształceniowych

2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w ramach zespołów samokształceniowych.

 

3. Szkoleniowe posiedzenia rady pedagogicznej.

 

Dyrekcja

4. Wymiana doświadczeń (dzielenie się wiedzą i materiałami z kursów i warsztatów podczas posiedzeń rady pedagogicznej).

 

Kadra pedagogiczna

5. Podwyższanie kwalifikacji na studiach podyplomowych, kursach doskonalących i warsztatach.

 

 

 

Obszar II

Kształcenie umiejętności posługiwania się technologią informatyczną wśród uczniów i nauczycieli.

Spodziewane efekty:

 

  1. Zwiększenie ilości lekcji odbywających się z użyciem komputera
  2. Wykorzystywanie edukacyjnych programów multimedialnych do wyrównywania braków edukacyjnych
  3. Tworzenie strony internetowej szkoły przy współudziale uczniów
  4. Prezentacja dorobku szkoły w sieci internetowej
  5. Tworzenie środków dydaktycznych i gazetki szkolnej przy pomocy komputera

  

HARMONOGRAM   DZIAŁAŃ:

 

Zadanie

(obszar wg MKO)

Forma realizacji

Osoby odpowiedzialne

Termin realizacji

1. Doskonalenie    nauczycieli  w zakresie    wykorzystania technologii komputerowej w procesie
   lekcyjnym.

(III.1 Programy nauczania)

 

1. Udział w studiach podyplomowych, kursach      doskonalących, warsztatach.

Nauczyciele

Zgodnie
 z harmonogramem doskonalenia

(zał. 5)

2. Wdrażanie uczniów do  

    wykorzystywania  technologii  komputerowej

     w praktyce.

(III.1 Programy nauczania)

 

1. Działalność koła komputerowego.

 

H. Lemańska,

B. Balska

Na bieżąco

2. Tworzenie strony internetowej szkoły.

3. Tworzenie gazetki szkolnej „Podstawówka na wesoło”.

V. Szablewska

H. Pawlak

4. Wykorzystanie przez uczniów komputerów znajdujących się w bibliotece szkolnej w celach edukacyjnych..

 

E. Ziółkowska

3. Wykorzystanie komputera w  procesie lekcyjnym.

(III.1 Programy nauczania)

1. Tworzenie prac przedmiotowych techniką
    komputerową.

 

Nauczyciele

W miarę potrzeb

2. Wykorzystanie komputera jako środka
   dydaktycznego w czasie lekcji.

 

 

 

Obszar III

Wzmacnianie działalności wychowawczej i opiekuńczej szkoły

 

Spodziewane efekty:

 

1.      Zwiększenie frekwencji rodziców na zebraniach i imprezach szkolnych

2.      Podniesienie stopnia zadowolenia rodziców i uczniów ze szkoły

3.      Korzystanie rodziców z  internetowej bazy danych szkoły

4.      Zmniejszenie liczby przypadków agresji i przemocy wśród uczniów

5.      Podniesienie poczucia bezpieczeństwa uczniów w szkole

6.      Zwiększenie zainteresowania uczniów i poszerzenie ich  wiedzy o  najbliższym regionie i kraju.

 

  

HARMONOGRAM   DZIAŁAŃ:

 

Zadanie

(obszar wg MKO)

Forma realizacji

Osoby odpowiedzialne

Termin realizacji

1. Zwiększenie udziału rodziców w życiu szkoły. Poszerzenie wiedzy rodziców o działalności szkoły.

(IV.2 Praca wychowawcza i profilaktyczna szkoły)

(IV. 3 Praca opiekuńcza szkoły)

1.     Zachęcanie rodziców do współpracy ze szkołą poprzez udział w uroczystościach klasowych i szkolnych,  wycieczkach organizowanych przez szkołę oraz poprzez aktywną działalność Rady Rodziców.

2.     Udostępnienie statutu,  programu wychowawczego i profilaktycznego na tablicy ogłoszeń oraz zamieszczenie ich  na stronie internetowej.

3.      Rzetelne informowanie rodziców na spotkaniach o procedurach korzystania z usług poradni psychologiczno – pedagogicznej.

 

Dyrekcja,

Wychowawcy, nauczyciele informatyki


 Cały rok

2. Zmniejszenie przejawów agresji i przemocy w szkole.

(IV.2 Praca wychowawcza i profilaktyczna szkoły)

1. Uwzględnienie w tematyce zajęć wychowawczych zagadnień związanych z przeciwdziałaniem agresji i przemocy.

Wychowawcy

pedagog

Wrzesień

2. Częstsze kontakty z rodzicami uczniów sprawiających kłopoty wychowawcze.

 

Nauczyciele, pedagog

Na bieżąco

3. Rozmowy  indywidualne wychowawców i pedagoga z uczniami stosującymi przemoc wobec innych uczniów.

Nauczyciele, pedagog

Na bieżąco

3. Kształtowanie postaw patriotycznych uczniów oraz podniesienie poziomu wiedzy uczniów o najbliższym regionie. Promocja szkoły w regionie.

(IV.2 Praca wychowawcza i profilaktyczna szkoły).

1. Uwzględnianie wychowania patriotycznego i obywatelskiego w programach wychowawców klasowych oraz na wszystkich zajęciach edukacyjnych.

 

Nauczyciele

Cały rok

2. Organizacja wycieczek krajoznawczych.

 

Nauczyciele

Cały rok – zał. 6

3. Spotkania z ciekawymi ludźmi.

 

 

Dyrekcja

Nauczyciele

Cały rok

4. Udział szkoły w uroczystościach i konkursach  lokalnych

Dyrekcja

Nauczyciele

Cały rok

5. Promocja szkoły poprzez tworzenie strony internetowej i artykuły w prasie lokalnej.

Nauczyciele informatyki i poloniści

Cały rok

4. Opieka nad uczniami z rodzin ubogich i dysfunkcyjnych.

(IV. 3 Praca opiekuńcza szkoły

IV. 4 Efekty pracy wychowawczej, profilaktycznej i opiekuńczej szkoły)

1.     Rozpoznawanie potrzeb w zakresie opieki nad uczniami i objęcie ich odpowiednimi formami opieki we współpracy z właściwymi instytucjami. (PPP, Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ZOZ, itp.)

2.     Organizacja zbiórki darów oraz wycieczek dla uczniów z ubogich rodzin

3.     Ocena realizacji pracy wychowawczej, profilaktycznej szkoły przez rozmowy z rodzicami i uczniami oraz ich ankietowanie.

 

 

 

 

 

 

Wychowawcy, pedagog, pielęgniarka szkolna

 

Samorząd uczniowski, pedagog

 

Wychowawcy, nauczyciele odpowiedzialni za wewnątrzszkolne mierzenie jakości w obecnym roku szkolnym.

 

 

Cały rok

 

 

Obszar IV

Rozwój bazy dydaktycznej i infrastruktury szkoły

 

Spodziewane efekty:

 

  1. Poprawa warunków pracy i odpoczynku uczniów w szkole.
  2. Zwiększenie bezpieczeństwa uczniów
  3. Poszerzenie możliwości działań biblioteki szkolnej
  4. Wzbogacenie szkoły w środki dydaktyczne

  

HARMONOGRAM   DZIAŁAŃ:

 

Zadanie

(standard wg MKO)

Forma realizacji

Osoby odpowiedzialne

Termin realizacji

1. Doposażenie bazy dydaktycznej  szkoły.

(II.3 Warunki działalności szkoły)

3. Zakup dydaktycznych pomocy multimedialnych.

Dyrekcja, nauczyciele

W miarę możliwości finansowych szkoły

4. Powiększanie księgozbioru biblioteki szkolnej.

Dyrekcja, bibliotekarz

Październik 2006

5. Prenumerata czasopisma „Życie szkoły”.

E. Ziółkowska

Cały rok szkolny

2. Wykonanie prac remontowych.

(II.3 Warunki działalności szkoły)

1. Wymiana podłogi w sali nr 8.

Dyrekcja

Lipiec 2007

2.Malowanie pokoju pedagoga

 

Luty 2007

3.Malowanie małej sali gimnastycznej

 

Wakacje 2007

3. Poprawa estetyki korytarzy szkolnych i terenu przed szkołą.

(II.3 Warunki działalności szkoły)

 

1. Zakup ławek do sali nr 29 i 31

2. Zakup ławek i koszy przed szkołę.

3. Zakup i położenie wykładziny na korytarz przy świetlicy szkolnej

4. Wymiana drzwi wejściowych do szkoły

5. Malowanie korytarza na bloku sportowym

 

Listopad 2006

Lipiec 2007

Luty 2007

 

Sierpień 2007

Lipiec 2007

 

 

VI. Jak sprawdzimy efekty naszej pracy

 

1.      Testy kompetencji sprawdzające opanowanie wiedzy i umiejętności  po klasie III, IV, V.

2.      Konkursy przedmiotowe i interdyscyplinarne oraz ich efekty.

3.      Analiza wyników nauczania i wychowania.

4.      Analiza i właściwa interpretacja wyników sprawdzianu po klasie VI.

5.      Obserwacja uczniów w różnych sytuacjach.

6.      Ankiety i wywiady wśród uczniów, rodziców i nauczycieli.



Informację wytworzył(a): Dorota Sobolewska
Informację dodał(a): Bogusława Balska
Ostatnia modyfikacja: 2007-12-20 14:21:53


drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech