Uchwała Nr 90/XVI/07
Rady Miejskiej w Żurominie
z dnia 28 grudnia 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta Żuromin na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 26 214 853 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 26 947 853 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
w tym na zadania inwestycyjne w wysokości 1 543 000 zł zgodnie z załącznikiem 3a
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 – 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 733 000 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych pożyczek w kwocie 733 000 zł,
2. Przychody w wysokości 967 000zł( kredyty i wolne środki ) przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w wysokości 675 000zł i pożyczek w wysokości 292 000 zł
3. Przychody budżetu w wysokości 1 700 000zł, rozchody w wysokości 967 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 120 890 zł,
2) celową w wysokości ogółem - 320 000 zł,
w tym :
a) rezerwę celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie – 40 000 zł,
b) rezerwę celowa z przeznaczeniem na wydatki bieżące oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej- wydatki wynikające z regulacji wynagrodzeń nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego, skutków odpraw emerytalnych, oraz wydatków rzeczowych w wysokości – 280 000 zł
§ 5.
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, w kwocie 4 335 032 zł zgodnie z załącznikiem nr 5.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 25 761zł zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 150 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w podziale na :
1) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 135 000 zł,
2) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 15 000 zł zgodnie z załącznikiem nr 7
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie , dla zakładów budżetowych: przychody – 900 000 zł, wydatki – 900 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 90 000 zł; wydatki – 90 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8
1. Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 563 160zł, zgodnie z załącznikiem nr 9
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 90 000zł, zgodnie załącznikiem nr 10.
§ 9
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 80 000 zł,
2) wydatki - 80 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11, stanowiącym zestawienie przychodów i wydatków.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 500 000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 733 000 zł;
§ 11
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000 zł,
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 900 000 zł,
3) dokonywania zmian w planie wydatków , z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w 2009 roku w ramach kwoty o której mowa w pkt 2.
§ 12
Przyjmuje się plan finansowy dochodów z zakresu administracji rządowej w kwocie
13 590 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 12
Dochody podlegają zwrotowi do budżetu państwa
§ 13
Dołącza się do uchwały prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2008 roku i lata następne.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Żuromin
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta.
|