|
Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego
|
|
Urząd Gminy i Miasta Żuromin 09-300 Żuromin Plac Józefa Piłsudskiego 3 woj. mazowieckie
E-mail: Urzędu Gminy i Miasta w Żurominie
usc.zuromin@o2.pl
Nr telefonów: 23 657-25-58,23 657-24-61, fax. 23 657-25-40
|
|
Miejsce świadczenia usługi: |
Urząd Gminy i Miasta w Żurominie
Urząd Stanu Cywilnego
Parter pokój nr 1 |
Termin załatwienia sprawy: |
Praktycznie sprawy załatwiane są od ręki |
Tryb odwoławczy: |
1) Od decyzji, odmawiającej wydania odpisu, wydanej przez Kierownika USC, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia;
2) Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia. |
Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (t.j.Dz. U. z 2012r., poz.788 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1264 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j.Dz. U. z 2002 r. poz. 1282 z późn. zm.);
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.z 2013r., poz.267) |
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o wydanie odpisu |
Opłaty: |
1. Opłata skarbowa:
22,00 zł – za odpis skrócony;
33,00 zł -za odpis zupełny;
24,00 zł – za zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub braku, albo zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego;
26,00 zł - za inne zaświadczenia
2. Opłata skarbowa pobierana jest gotówką w kasie Urzędu Gminy i Miasta w Żurominie lub bezgotówkowo przelewem nakonto Urzędu 86 8242 0008 2001 0002 3533 0001 Bank Spółdzielczy w Żurominie
3. Oryginały pokwitowania wpłaty wnioskodawca dołącza do podania |
Dokumenty do wglądu: |
Dokument potwierdzający tożsamość – do wglądu |
Uwagi: |
1. Z ksiąg stanu cywilnego wydaje się odpisy zupełne i skrócone aktów stanu cywilnego, zaświadczenia o dokonanych w księdze stanu cywilnego wpisach lub o ich braku, zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego oraz inne zaświadczenia dotyczące urzędowego potwierdzenia określonych faktów, np. zaświadczenie o wyznaczonej dacie ślubu.
2. Podmioty uprawnione do uzyskania odpisów i zaświadczeń: osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy, pełnomocnik oraz inne osoby, które wykażą interes prawny.
3. Interes prawny ma miejsce, gdy przedstawienie odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia ma istotne znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, co należy udokumentować wezwaniem sądu lub organu administracji do przedłożenia tego dokumentu lub okazaniem potwierdzonego przez sąd pozwu sądowego względnie zawiadomienia organu administracyjnego o toczącym się postępowaniu.
|
Wniosek_o_wydanie_odpisow.doc |
Wniosek o wydanie odpisu skróconego, zupełnego: urodzenia, małżeństwa, zgonu |
|
|
|