16-12-2023r.
godzina 21:17
www.bip.gov.pl
 
ELIMINACJE MIEJSKO – GMINNE OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU WIEDZY POŻARNICZEJ POD HASŁEM „MŁOD
Nowy dowód osobisty od 1 marca. Co się zmieni ?
Informacje o zmianach w urzędach po 01 marca 2015 roku.
Budżet na rok 2015 przyjęty
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap II
Gmina odzyskała 280.000 zł VAT
Wybory Burmistrza II tura
Rada Miejska VII Kadencji
Tereny Inwestycyjne w Żurominie
Wbudowanie aktu erekcyjnego pod nowy budynek KRUS-u w Żurominie
Koncepcja budowy obwodnicy płd-wsch Żuromina
Zabytek na pierwszym planie
Usuwanie azbestu na terenie Gminy i Miasta Żuromin etap I
YouthBank z wizytą w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin
Plan Żuromina
Regulamin
Formularz zgłoszenia zadania
Karta do głosowania
Projekty unijne 2010-2014
Inwestycje 2010-2014
Inwestycje 2006-2010
Inwestycje wykonane w 2014 roku
Planowane formy aktywizacji zawodowej przez PUP Żuromin w 2014 roku
Nabór na wolne stanowisko pracy w Wydziale Finansowym
Wybory Prezydenta RP - 2015
Harmonogram Zebrań Wiejskich - Wybór Sołtysa Kadencja 2015 - 2019 rok
Wybory Samorządowe 2014
Usuwanie i utylizacja materiałów zawierających azbest
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska
OSTRZEŻENIA METEOROLOGICZNE
OBWIESZCZENIE o zmianie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Sygnały alarmowe
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
KOMUNIKAT CEIDG: WAŻNA INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
www.mikroporady.pl
PAŃSTWOWA INSPEKCJA OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA
Ogłoszenie w sprawie uruchomienia Agencji Pocztowej w gminie miejsko-wiejskiej Żuromin
Rys historyczny...
Liczba mieszkańców
Urodzenia w mieście i gminie w latach 2005 - 2012
Zdjęcia Żuromina i okolic
Komenda Powiatowa Policji
OGŁOSZENIA Wydziału OKSZiSS
M-G Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Ogłoszenia Wydziału Infrastruktury Budownictwa i Ochrony Środowiska
Ochrona Środowiska
Konsultacje społeczne strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
Informacja o dotacji
Harmonogram wywozu nieczystości stałych z Gminy i Miasta Żuromin 2015r
Ogłoszenia wydziału
Uchwały dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi
Informacje dla przedsiębiorców
Ogłoszenia Wydziału Geodezji Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Planowania Przestrzennegp
Zespół Szkół nr1 w Żurominie
Zespół Szkół nr2 w Żurominie
SSP w Będzyminie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Chamsku
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Kliczewie D.
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Poniatowie
Samorządowa Szkoła Podstawowa w Raczynach
Przedszkole nr1 w Żurominie
Przedszkole nr2 w Żurominie
ORLIK Żuromin
Spis organizacji pozarządowych
Pełnomocnik do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi
Ogłoszenia w organizacjach pozarządowych
Sprawozdanie z konsultacji
Małe granty
Proste
Graficzne
Rejestr zmian
Witryna odwiedzona 763443 raz(y)


[Panel administracyjny]

Archiwum :: Archiwum 2014 :: Wybory do Parlamentu Europejskiego 2014r


 

NFORMACJA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

NFORMACJA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

w związku z wyborami do Parlamentu Europejskiego

I. Lokalami Obwodowych Komisji Wyborczych przystosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych są:

LOKALE DOSTOSOWANE DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

OBWODOWA KOMISJA NR 1

Liceum Ogólnokształcące w Żurominie

OBWODOWA KOMISJA NR 3

Zespół Szkół Nr 1 w Żurominie

 II. Warunki dopisania wyborcy niepełnosprawnego do spisu wyborców w obwodzie głosowania, której siedziba jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Wyborca niepełnosprawny może głosować w wybranym przez siebie lokalu dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W tym celu powinien złożyć wniosek o dopisanie do spisu wyborców w obwodzie właściwym dla tego lokalu wyborczego.

Wniosek składa się w Urzędzie Gminy i Miasta Żuromin pokój nr 2 , najpóźniej w 14. dniu przed dniem wyborów, tj. do dnia 12 maja 2014 r.  (termin wydłużony zgodnie z art. 9§2 Kodeksu wyborczego - Jeżeli koniec terminu wykonania czynności określonej w kodeksie przypada na sobotę albo na dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa pierwszego roboczego dnia po tym dniu).

 III. Głosowanie w wyborach do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 25 maja 2014 r. odbywa się w godz. 7.00 do 21.00 ( 25 maja 2014 r. – niedziela).

 IV. Prawo do głosowania korespondencyjnego.

Głosować korespondencyjnie mogą wyborcy posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127 poz. 721 ze z.), w tym wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego o:

1) całkowitej niezdolności do pracy ustalonej na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1440 ze zm.),

2) niezdolności do samodzielnej egzystencji ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy wymienionej w pkt 1,

3) całkowitej niezdolności do pracy ustalone na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy wymienionej w pkt 1,

4) zaliczonej do I grupy inwalidów,

5) o zaliczeniu do II grupy inwalidów,

a także osoby o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny. 

Dla celów głosowania korespondencyjnego na terenie Gminy i Miasta Żuromin wyznaczona została Obwodowa Komisja Wyborcza Nr 1 z siedzibą w Liceum Ogólnokształcącym w Żurominie ul. Wyzwolenia 61

 Do wykonania czynności związanych z głosowaniem korespondencyjnym, w tym do udzielania pomocy w dokonaniu zgłoszenia oraz odebrania kopii orzeczeń właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności od osoby niepełnosprawnej została upoważniona Marta Kalinowska – pracownik Urzędu.

Zamiar głosowania korespondencyjnego upływa w dniu 5 maja 2014r. Zamiar głosowania korespondencyjnego można zgłosić ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej:

Urząd Gminy i Miasta Żuromin

Pl. Józefa Piłsudskiego 3

09-300 Żuromin

Pok. Nr 18

Telefon 23 6572558 wew. 49

e-mail: ugim@go2.pl

Zgłoszenia dokonane po terminie nie zostaną rozpoznane.

                Zgłoszenie powinno zawierać: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL wyborcy, oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w danej gminie, oznaczenie wyborów, których dotyczy głosowania, a także wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy.

                Do zgłoszenia należy dołączyć kopie aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności. Jeżeli zgłoszenia dokonano ustnie, wyborca musi odrębnie przekazać orzeczenie Urzędowi Gminy i Miasta.

                W zgłoszeniu wyborca może zażądać przesłania mu wraz z pakietem wyborczym nakładek na kartę do głosowania sporządzonej w alfabecie Braill’a.

                Wyborca zostanie skreślony ze spisu w obwodzie głosowania właściwym dla miejsca stałego zamieszkania i ujęty w spisie wyborców w obwodzie głosowania właściwym dla obwodowej komisji wyborczej, wyznaczonej dla celów głosowania korespondencyjnego.

                Wyborca, nie później niż na 7 dni przed dniem wyborów, otrzyma z Urzędu Gminy i Miasta pakiet wyborczy, który zostanie doręczony wyłącznie do rąk własnych wyborcy, po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość i pisemnym pokwitowaniu odbioru, za pośrednictwem:

a) upoważnionego pracownika,

b) lub operatora publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r., - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 r. Nr 189 poz. 1159 ze zm.) - przesyłką poleconą. 

                W skład pakietu wyborczego przekazywanego wyborcy wchodzą:

- koperta zwrotna,

- karta do głosowania,

- oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu na karcie do głosowania,

- instrukcję głosowania i ewentualnie nakładka na kartę do głosowania sporządzona w alfabecie

Braille’a, jeżeli wyborca zażądał jej przesłania.

                Jeżeli wyborca niepełnosprawny nie może potwierdzić odbioru, doręczający sam stwierdzi datę doręczenia oraz wskazuje odbierającego i przyczynę braku jego podpisu.

W przypadku nieobecności wyborcy niepełnosprawnego pod wskazanym adresem doręczający umieszcza zawiadomienie o terminie powtórnego doręczenia w skrzynce na listy lub, gdy nie jest to możliwe, na drzwiach mieszkania wyborcy. Termin powtórnego doręczenia nie może być dłuższy niż 3 dni od dnia pierwszego doręczenia.

                Na karcie do głosowania wyborca oddaje głos w sposób określony w informacji znajdującej się w dolnej części karty do głosowania. Należy pamiętać, że znakiem "X" są dwie linie przecinające się w obrębie kratki przeznaczonej na oddanie głosu.

Po oddaniu głosu kartę do głosowania należy umieścić w kopercie oznaczonej "Koperta na kartę do głosowania" i kopertę tę zakleić. Niezaklejenie koperty na kartę do głosowania spowoduje, że kart do głosowania nie będzie uwzględniona przy ustalaniu wyników głosowania.

                Zaklejoną kopertę na kartę do głosowania należy włożyć do koperty zwrotnej zaadresowanej na adres obwodowej komisji wyborczej. Do koperty zwrotnej należy także włożyć oświadczenie o osobistym tajnym oddaniu głosu. Przed włożeniem oświadczenia do koperty należy wpisać na nim miejscowość i datę jego sporządzenia oraz własnoręcznie je podpisać. Niewłożenie oświadczenia do koperty zwrotnej lub niepodpisanie go spowoduje, że karta do głosowania nie będzie uwzględniona przy ustalaniu wyników głosowania.

                Kopertę zwrotną należy zakleić i nadać na adres Obwodowej Komisji Wyborczej. Nadanie polega na przekazaniu koperty zwrotnej przedstawicielowi Poczty Polskiej, w miejscu zamieszkania wyborcy głosującego korespondencyjnie. Przedstawiciel Poczty Polskiej wyda wyborcy dowód nadania. Nadanie koperty zwrotnej może nastąpić nie później niż ostatniego roboczego dnia przed dniem wyborów. Termin nadania koperty zwrotnej wyborca może ustalić w trakcie doręczania mu pakietu wyborczego. Wyborca może, do czasu zakończenia głosowania, osobiście doręczyć kopertę zwrotną do obwodowej komisji wyborczej, której adres znajduje się na kopercie zwrotnej.

                Głosować korespondencyjnie nie mogą wyborcy niepełnosprawni, którzy udzielili pełnomocnictwa do głosowania.

 

V. Prawo do głosowania przez pełnomocnika

                Wyborcy niepełnosprawni, o których mowa w pkt. IV niniejszej informacji dot. głosowania korespondencyjnego oraz wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 75 lat, mają prawo do głosowania za pośrednictwem pełnomocnika. Głosować przez pełnomocnika można tylko w kraju.

W celu ustanowienia pełnomocnika należy złożyć do Urzędu Gminy i Miasta Żuromin  w nieprzekraczalnym terminie do 15 maja 2014 r. ( najpóźniej w 10 dniu przed dniem wyborów) wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa.

 Wzór wniosku ustalony został w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 r. w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Polskiej, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast (Dz. U. Nr 157 poz. 936).

 Do wniosku należy dołączyć:

1) pisemną  zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa  - wzór zgody na przyjęcie pełnomocnictwa stanowi załącznik nr 5 do w/w rozporządzenia.,

2) kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności, jeżeli wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał ukończone 75 lat,

3) kopię zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie mającej być pełnomocnikiem, jeżeli osoba ta nie jest ujęta w rejestrze wyborców w tej samej gminie co udzielający pełnomocnictwa.

  Wniosek złożony po terminie nie zostanie uwzględniony.

                Pełnomocnikiem może być tylko osoba wpisana do rejestru wyborców w Gminie i Mieście Żuromin  lub posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania, z wyłączeniem:

a) członków komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa,

b) mężów zaufania,

c) kandydatów do Parlamentu Europejskiego.

                Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć tylko od jednej osoby. W przypadku, gdy co najmniej jedną osobą udzielającą pełnomocnictwa jest wstępny(ojciec, matka, dziadek, babka, itd.), zstępny (syn, córka, wnuk, wnuczka itd.), małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika - pełnomocnictwo można przyjąć od dwóch osób.

                Akt pełnomocnictwa do głosowania jest sporządzany w miejscu zamieszkania wyborcy udzielającego pełnomocnictwa, chyba, że wyborca zwróci się we wniosku aby czynności sporządzenia aktu dokonać w innym miejscu, pod warunkiem, że będzie to na obszarze gminy.

                Akt pełnomocnictwa sporządza Burmistrz lub pracownik urzędu gminy upoważniony przez Burmistrza.

                Do wykonywania czynności związanych z udzielaniem pełnomocnictwa, w tym do pomocy w sporządzaniu wniosku o sporządzenie aktu pełnomocnictwa została upoważniona Marta Kalinowska – pracownik Urzędu

 

UWAGA

                Wyborca może cofnąć udzielane pełnomocnictwo najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów (tj. do 23 maja 2014 r.) składając stosowne oświadczenie wójtowi gminy, w której je sporządzono lub doręczając takie oświadczenie właściwej obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania. Udzielenie pełnomocnictwa nie wyklucza również osobistego głosowania wyborcy w dniu 25 maja 2014 r, , o ile wcześniej nie głosował pełnomocnik, co jest równoznaczne z cofnięciem pełnomocnictwa.

                Pełnomocnictwo do głosowania wygasa z mocy prawa w przypadku:

a) śmierci lub utraty prawa wybierania przez udzielającego pełnomocnictwa do głosowania lub pełnomocnika,

b) gdy pełnomocnik:

- zostanie powołany w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa

- przyjmie funkcję męża zaufania,

- zostanie zarejestrowany jako kandydat do Parlamentu Europejskiego (art. 58 Kodeksu wyborczego).

 

VI. Głosowanie w lokalu wyborczym przy użyciu nakładki na kartę do głosowania sporządzonej

w alfabecie Braille'a.

             Wyborca niepełnosprawny może także głosować przy użyciu nakładki na kartę do głosowania sporządzonej w alfabecie Braille'a, w lokalu wyborczym. Zamiar głosowana przy użyciu nakładki powinien być zgłoszony Burmistrzowi najpóźniej w 13. dniu przed dniem wyborów (tj. do 12 maja 2014 r. - termin wydłużony zgodnie z art. 9 § 2 kodeksu wyborczego). Zgłoszenie może być dokonane ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej. W zgłoszeniu należy wskazać obwód głosowania właściwy dla miejsca zamieszkania wyborcy.

               W dniu wyborów obwodowa komisja wyborcza wraz z karta do głosowania wyda wyborcy niepełnosprawnemu, na jego prośbę, nakładkę na tę kartę. Po oddaniu głosu wyborca obowiązany jest zwrócić komisji obwodowej nakładkę na kartę.





drukuj wersja do druku



System wykonany przez firmę Javatech